piątek, 3 lipca 2015

1# Polecane książki!

Cześć kochani! ^.^
Przepraszam, że wczoraj nie było posta, ale zaczęłam pisać go dość późno i rodzice kazali mi wyłączyć komputer, więc nie dokończyłam notki, za co bardzo Was przepraszam. W dodatku okazało się, że wtyczki są nieaktualne i je zaktualizowałam (jeny, ale długie słowo o.e) dopiero dzisiaj. Ech, nieogarnięta ja. Poza tym, tamten post był taki zwyczajny, przegląd forum i w ogóle, że lepiej, abyście go nie przeczytali. Na tym blogu nie będzie notek zwyczajnych! Dzisiaj postanowiłam rozpocząć nową serię "Polecane książki". Polega ona na tym, że będę streszczać różne ciekawe powieści, które czytałam i są godne opisania w tym poście. No to zaczynamy!

Na pierwszy ogień idzie "Dziewczynka z Szóstego Księżyca". Jej autorką (a raczej całej serii) jest Moony Witcher, włoska pisarka urodzona w 1957 roku. Teraz w skrócie streszczę książkę:
12-letnia Nina po śmierci ukochanego dziadka wyjeżdża do willi Espasji na małej wysepce na wodach Wenecji. W willi znajduje się laboratorium, w którym dzieją się dziwne rzeczy. o.e Dziewczynka dowiaduje się, że profesor Misza (jej dziadek) został pokonany przez Karkona, złego czarnoksiężnika i teraz w postaci światła żyje na magicznej planecie Xorax. Nina musi odnaleźć 4 Arkany, by ocalić Xorax i cały wszechświat. Czy jej się to uda? Jakie przygody jej się przydarzą? Do czego zdolny jest zły mag, by pokrzyżować plany młodej alchemiczce? Dowiecie się w kolejnych tomach! A teraz zdjęcia książek:



Są bardzo ładne, w obwolucie. Piękne ilustracje, nie uważacie? Już sama okładka zachęca do przeczytania. Teraz kolejne 3 tomy:






W książce poznasz takie wyrażenia jak: alchemia, Arkany, Złota Liczba, alchitaroty, absinthium i nie wiem co jeszcze >.< Aha, i oczywiście Xorax. To tylko przykłady, pomyślcie...
Średnia ilość stron na książkę przypada około 260. Nie jest to dużo, porównując sobie z Harrym Potterem. XD Dobra, o wilku mowa... bo właśnie teraz opiszę Harry'ego Pottera! c:

Część pierwszą - "Harry Potter i Kamień Filozoficzny" - pewnie większość z Was już czytała. Autorką serii jest J.K.Rowling. Książka opowiada o chłopcu, który zostaje wychowany w rodzinie mugoli - państwa Dursley'ów, którzy traktują go jak piąte koło u wozu. Dopiero w jedenaste urodziny chłopca ujawnia się, że jest on czarodziejem i Hagrid zabiera go do Hogwartu, gdzie znajduje się Szkoła Magii i Czarodziejstwa. Harry poznaje tam nowych przyjaciół, ale ma też i własnych wrogów. Chłopiec okazuje się sławny z powodu zagadkowej blizny na czole. Ma też wrodzony talent do gry w quiddicha. Zdaje mu się, że prześladuje go profesor Snape, ale nie wie, jak jest naprawdę...Kto okazał się sprawcą blizny na czole Harry'ego? Dlaczego tak bardzo go nienawidził? Nie wiesz, kim są mugole albo co to jest quiddich? Niestety *albo stety* nie mogę Ci odpowiedzieć na te pytania. Musisz sam sięgnąć po książkę! xDDD Teraz zdjęcie:

Tu również ładna okładka c: Przepraszam za słabą jakość, ale zdjęcie wzięte z internetu, bo na chwilę obecną nie posiadam tej książki. Za to zdjęcia "Dziewczynki z Szóstego Księżyca" są moje. Najczęściej spotykane  pojęcia w pierwszej i drugiej części to: mugole, quiddich, dormitorium, feniks, Tiara Przydziału, troll i wiele wiele innych. Czytałam tylko 2 pierwsze tomy, więc tylko tyle opisuję.

Trzecia i ostatnia na dziś książka to "Tam, gdzie spadają anioły" Doroty Terakowskiej.

(Zdjęcie również jest moje)
Książka piękna, mądra ale i trudna. Ja czytałam ją, jak miałam 10 lat (albo trochę więcej, nie jestem pewna). Tutaj będzie dużo do pisania.
5-cio letnia Ewa pewnego dnia widzi na niebie ANIOŁY. Jej mama jest ciągle zajęta, więc nie chce się przyglądać niebiańskim stworzeniom, natomiast dziewczynka biegnie za nimi. Widzi anioły białe i czarne, w dodatku te czarne ranią te drugie. Nagle Ewa wpada do kłusowniczego dołu, który przeznaczony był na sarny, a nie na nią. Jej anioł stróż Ave też tam wpada i jest głęboko ranny. Okazuje się, że dziewczynka nie może żyć bez swojego anioła stróża. Znajduje jego piórko i stara się je powiększyć, by móc uleczyć anioła stróża. Musi robić jak najwięcej dobrych uczynków. W książce przedstawione są też wypowiedzi różnych dojrzałych i mądrych aniołów, a Ave był jednym z młodszych. Anioły wraz z "dojrzewaniem" psychicznym (chyba wiecie o co chodzi) mogą wejść na coraz wyższe szczeble drabiny, by potem móc usłyszeć piękną muzykę, podczas gdy anioł stróż Ewy był na samym jej dole. Każdy biały anioł ma swojego czarnego nierozłącznego odpowiednika, który ma dziwny i niespotykany tok myślenia, przynajmniej tak było z Veą, "przyjacielem" Avego, Oczywiście czarny anioł z natury jest zły. Okazuje się, że Ave aby uratować Ewę, musi poświęcić samego siebie.

Więcej Wam już nie powiem, sami przeczytacie.
Powiedzcie tylko, czy seria Wam się spodobała? A może zrobić poradnik, jak ja robię loga? Piszcie w komentarzach! :*

Pozdrawiam,
Pauli2k
xD

15 komentarzy:

  1. Kiedyś czytałam książkę ''Dziewczynka z szóstego księżyca'' i mi się spodobała, ale to było trochę dawno. :D ~ Emka ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna seria.
    pokaż jak robisz loga.
    ~ Selenne

    OdpowiedzUsuń
  3. Harry Potter! <33 Jak ja to kocham! Ile czasu zajęło Ci czytanie tej książki? o.o

    OdpowiedzUsuń
  4. Harry Potter! <33 Jak ja to kocham! Ile czasu zajęło Ci czytanie tej książki? o.o

    OdpowiedzUsuń
  5. Harry Potter! <33 Jak ja to kocham! Ile czasu zajęło Ci czytanie tej książki? o.o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ajć, nie pamiętam, tą pierwszą krócej niż drugą, a tak dokładnie nie wiem.

      Usuń
  6. Heri Pota ♥. Czytam przedostatnią część i jestem na...*sprawdza...* 20 rodziale *-*. A ty? :'3 Zachęciłaś mnie do tej książki "Dziewczynka z 7 księżyca". Na pewno przeczytam! :'3
    bye
    Jelly

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przeczytałam dwie pierwsze części c: I to jest książka "Dziewczynka z Szóstego Księżyca", a nie z siódmego :P

      Usuń
  7. ja czytam kamień jolo pa lubię placki to zdanie nie będzie zdaniem, bo nie bedzie miec kropki na końcu i wielkiej litery lol
    ~Nonga

    OdpowiedzUsuń
  8. Jam czytałam tylkom książkęm om harrym potterzem wkom kończęm nam m.
    Dobra wszystko skończyłam
    Zapraszan teŻ do mmie :
    Nasze-przygody-na-msp.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Harry Potter the best! . Uwielbiam tą książkę 1 część przeczytalam w 1 dzień!. Na początku wogóle nie chciałam czytać hary'ego pottera ale koleżanka mnie zmusiła xd

    OdpowiedzUsuń
  10. Hp <33333 Ja przeczytałam całą serię w cztery miesiące, byłam podjarana, i Kamień Filozoficzny zjadłam w jeden dzień, lel xD

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba poproszę tatę, żeby mi też kupił ''Dziewczynkę z szóstego księżyca'' :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja najbardziej lubię książkę ,,Bracia Lwie Serce", piękna. <333
    Harry Potter! ^_^
    Kto mi wymyśli podpis? Moja ksywka - Tae.

    OdpowiedzUsuń

Witaj na naszym blogu! Cieszę się, że chcesz skomentować posta. Jednak pamiętaj:
- Nie hejtuj.
- Możesz podać link do bloga lecz najpierw wyraź opinie o poście!
- Nie spamuj.